Sidor

måndag 15 september 2014

Rostock och Eslöv :)

Pappa och jag tog en tidig båt till Rostock.. Kom rätt i tid och vi slapp att vänta så länge innan tollarna skulle in i ringen :) Jag var jätte nervös... Saffrans första officiella!! Vi hade en tysk domare som jag har ställt för innan.. Hon gillade inte Pepzi , rättare sagt hon gillade inte många på den utställningen :) Förutom Troya och nån hane :) Men då Saffran och Troya inte är samma typ så visste jag inte alls hur hon skulle döma.

Så nervös äntrade vi ringen :P Saffran skötte sig bra förutom att stå stilla vid domarbordet... 5s är väll allt hon kan just nu.. Hon sa att hon gillade henne skarpt och att hon verkligen förtjänade sitt excellent med cert x2 :) Härligt.... Sen fick vi vänta tills det var dags för BIR och det knep en championhane! Men helt klart nöjd va jag och jag kunde äntligen pusta ut :)
Då vi blev BIR junior fick vi stanna och springa i finalringen :) Där hade vi ju såklart inget att hämta men vi blev en erfarenhet rikare :)

 Saffran med sina första officiella priser :)
 
På söndagen var vi på sydskånska kennelklubbens utställning som iår var i Eslöv...Och kommer det att vara där fler gånger så kommer inte jag att ställa där mer för usch vad det blåste :( inget kul alls...  
 
Kvikk fick very good 3, han var lite rädd för tältet som inte stod helt stilla :) Fick vägvinnande steg :)
Jasper blev tillsist 4 bästa hane och Saffran fick excellent 2... Helt klart nöjd efter denna dagen också.. Kan inte begära mer av juniorer som precis har blivit 9månader gamla :)
 
Nu dröjer det ett tag tills nästa tävling :) 

Inga kommentarer: